We gooiden alle remmen los – geen standaard posts meer… We ontdekten hoe je klanten écht raakt. Durf jij het anders te doen? Dit zijn de lessen die we leerden:
1. Klanten weten al wat je verkoopt – tijd om ze echt nieuwsgierig te maken.
Niemand koopt je product voor de verpakking alleen. Ze willen weten wat er écht achter zit: waar komen de ingrediënten vandaan? Waarom smaakt het zoals het smaakt? Hoe kom jij als ondernemer elke dag weer op die keuzes? Laat ze zien hoe het gemaakt wordt, letterlijk. Als je dit durft te delen, voelen mensen zich verbonden en kopen ze met hun hart, niet alleen met hun portemonnee.
2. Roepen naar iedereen is hetzelfde als tegen niemand praten.
We zien merken platgebombardeerd worden met inhoud – en die vervolgens niemand raakt. Waarom? Ze communiceren maar wat. Lekker schreeuwen. Maar kijk eens kritisch: wie wil je daadwerkelijk aanspreken? Gerichte content, die precies inspeelt op de verlangens en emoties van je doelgroep, werkt áltijd beter. Seizoensgebonden thema’s of niche-trends? Dáár zit jouw goud.
3. Jouw publiek eet eerst met hun ogen – of ze nu hongerig zijn of niet.
50% van je volgers wil recepten maken die je deelt. Maar, als jouw gerecht eruitziet alsof het uit de magnetron komt, sta je al 1-0 achter. Foodstyling en sterke fotografie zijn geen luxe; het is je ticket naar succes. Want laten zien dat je product lekker is, is één ding. Laten zien dat het onweerstaanbaar is? Dáárvoor komen mensen terug.